Sista september

 

Processed with VSCO with f2 preset
Inte helt pissigt väder kan man säga.
Processed with VSCO with hb2 preset
Återupptog beskärandet (beskärningen?) av äppelträd nr 2. Det har i något skede beskurits med motorsåg och ser således bedrövligt ut. Men beskäras måste det och helst innan september är slut så det blev lite bråttom igår kan man säga.
72661f2c-dcee-4c17-a061-f492dfff783a
Såhär såg det ut före! Det ser rätt lågt ut från marken men det var så högt att stegen inte nådde till grenlager nr 2. Inte ens om den stod rakt upp gick det att komma åt de översta kvistarna. Grannarna gick förbi och sa att det såg farligt ut när jag dinglade i toppen av trädet för att nå längst ut på kvistarna.
Processed with VSCO with m3 preset
KLAAAART! (nästan….jag ser nu att några kvistar spretar iväg uppåt. Får försöka komma åt dem.)
Processed with VSCO with m5 preset
Katten låtsas att han är en sån där mal med barkfärgade vingar som helt smälter in i trädet.
Processed with VSCO with hb2 preset
När trädet var klart gick jag över till granntanten med en famn frukt till henne + frågade om hon visste vad det var för sort. Det visste hon inte men hon skulle fråga de förr-förra ägarna om de visste. Hehehehe. Fick en bukett kärleksört av henne också som tack för frukten! Mkt rart.
Processed with VSCO with q8 preset
Sen blev det kväll och jag hann flisa alla grenar + sopa undan i trädgården innan mörkret. Jag tror för övrigt att äppelträdet skulle kunna vara av sorten ”Belle de boskoop”. Får se vad tantens kompis säger.

Lämna en kommentar